Roemenie - Reisverslag uit Tîrgu Mureş, Roemenië van Sanne(lulu) Vegter - WaarBenJij.nu Roemenie - Reisverslag uit Tîrgu Mureş, Roemenië van Sanne(lulu) Vegter - WaarBenJij.nu

Roemenie

Blijf op de hoogte en volg Sanne(lulu)

22 Oktober 2013 | Roemenië, Tîrgu Mureş

Daar stonden we dan, papa, mama, esther en ik om half 6 sochtends in Dortmund. Benodigheden voor een jaar in een rugzak gestopt wat neer kwam op een gewicht van 11,2kilo. Verbaasd van het feit dat ik niet door de douane uit de rij was geplukt door de jaar voorraad pillen die ik mee had, zaten we op tijd in het vliegtuig en is de vlucht rustig verlopen.

In Roemenië aangekomen gingen we gelijk naar het huis van timulazu (de stichting van mijn nicht die jongeren leert om zelfstandig te wonen). Dit huis staat in een klein dorpje vlakbij tirgu mures. Ik was zeer verbaasd door de staat waarin de huisjes en wegen verkeerde. En dat de pont die ons over het water naar het dorpje bracht werd getrokken door een man. Deze middag hebben we geholpen met verhuizen van spullen in het huis.
De volgende dag zijn Esther en ik naar de stad geweest, opnieuw heb ik met stomme verbazing staan kijken naar de manier waarop dingen hier gaan. Een man die de straat dweilt! Mensen die auto rijden alsof ze hun leven zat zijn en de politie kijkt volgens mij nergens van op. De brutaalste gek heeft voorrang, er wordt overal geparkeerd, en ook werd er een bank gewoon boven op een auto vervoerd, deze stond met een dun touwtje vast. En de bussen die je overal heen brengen zijn soms gewoon zelfstandig omgebouwde bestelbusjes met een a4tje voor de ramen met daarop de plaatsen waar ze heen rijden maar voor een onbeperkte rit betaal je dan ook maar 2lei, gelijk aan 0,50cent. In tegen stelling tot de 'armoe' buiten was de spa waar we die avond heen gingen super de luxe, sauna's, zwembaden. Kortom even heerlijk genieten en dat voor 8euro.
In het restaurant waar we vrijdag avond aten voor de verjaardag van mijn oom kwam ik er achter dat het erg normaal is dat de muziek zo hard staat dat je over de tafel heen moet schreeuwen om elkaar te verslaan, verder heerlijk gegeten. Zaterdag ging Esther weer naar huis en Zondag zijn we naar de diertuin geweest die eigenlijk alle dieren wel had en daar dan ook een erg gezellige en leuke dag gehad nu ik wel een beetje gewend was aan de verouderde en vervallen toestanden. Gisteren heb ik opnieuw geholpen bij timulazu.
Vandaag was mijn laatste dagje in tirgu mures, mijn tas opnieuw ingepakt. En natuurlijk paste nooit meer alles erin. Dus ik laat maar een aantal dingen eruit. Morgen om 9uur ga ik met zo'n leuk busje naar bucarest, een rit van dik 6 en een half uur. Morgen overnacht ik dan in bucarest om donderdag ochtend om 20 voor 6 het vliegtuig te pakken naar Tel aviv, Israël.

Dan begint het echt, de reis over de wereld. Alles onbekend en daardoor dus best spannend! Ik hou jullie zeker op de hoogte.


  • 22 Oktober 2013 - 22:56

    Mama Ellen:

    Ja lief, morgen gaat het gebeuren. ik ben zo trots op je! we weten dat je het kan. geniet morgen van je bus reis door Roemenië . En als je in Israël bent aan gekomen laat het dan even weten .broer konijn ligt bij ons in bed zo ben je toch een beetje bij ons! Een hele dikke kus van ons allemaal

  • 25 Oktober 2013 - 15:32

    Petra:

    Ha globetrotter,

    Wat leuk om je op deze manier te kunnen volgen.
    Nog veel plezier, geniet van wat komen gaat.

    Groetjes,
    Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Tîrgu Mureş

Het gaat eindelijk beginnnen!

Vandaag is dan mijn laatste dagje in Nederland.. Vanaf morgen heeel vroeg begint mijn reisje over de wereld! Voor die mensen die geen idee hebben wat ik eigenlijk gaan doen de komende 10 maand, zal ik even een korte samenvatting geven:

Om 8 uur morgenvroeg vertrekt het vliegtuig dat mij zal brengen naar Roemenië, waar mijn lieftallige nichtje al een aantal jaren woont. Ik zal dan 2 weken bij haar mogen vertoeven. In deze 2 weken zal ik een beetje vakantie houden, omdat dat afgelopen zomer niet echt gelukt is en tevens helpen met de stichting Timulazu die ze hebben opgericht voor weeskinderen.

Na deze 10 dagen zou ik het vliegtuigje pakken naar Tel Aviv, Israël. Daar ben ik van plan om 2 maanden in een kibbutz te gaan werken. Dit is een leefgemeenschap waar je werkt tegen kost en inwoning en als er ruimte voor is wil ik heel graag mijn familie die in Israël woont gaan bezoeken.

27 December vlieg ik naar Sri Lanka, waar ik de eerste 3 weken verblijf bij familie Hengst in Kandy en daarna vertrek ik naar het zuiden om beetje cultuur te happen en hopelijk te leren duiken.

Omdat ik maar 90 dagen in Sri Lanka mag verblijven en mijn visum voor Australië pas ingaat op 30 maart, zat ik met 3 dagen overschot, dus heb ik mijn mama en papa heel lief aangekeken en ze zover gekregen om mij eind maart 10 daagjes te komen opzoeken op de Malediven.

Vanaf de Malediven vervolg ik me reis naar Australië, waar ik 3 maand zal rondtrekken. De eerste week zal ik een work up hebben in Sydney en daarna nog een 7 daagse surf trip! Verder staat me verdere Australië avontuur nog op losse schroeven en zal ik ter plekke gaan uitvinden waar ik heen ga, wat ik doen en waar ik slaap.

Ik weet alleen dat ik 5 juli moet melden in Sydney om vanaf daar over te vliegen naar Los Angeles, waar vandaan ik in 21 dagen de oversteek maak naar New York.
Uiteindelijk zal ik 3 augustus het vliegtuig pakken om terug te reizen naar Amsterdam, waar ik 4 augustus aankom!

Tot die tijd zou ik jullie op de hoogte houden van alle droevige, leuke, gekke, gezellige, rare en meest fantastische momenten via deze blog!


Recente Reisverslagen:

19 Maart 2014

Nederland hoort ook bij de wereldreis.

22 Januari 2014

Sri Lanka

15 December 2013

laatste weekje Israël

08 November 2013

Eerste weekje Israel.

22 Oktober 2013

Roemenie
Sanne(lulu)

Ik maak een wereldreis. Waarbij ik 14oktober vlieg naar Roemenië, 24 oktober verder ga naar Israël, 27 december mijn reis vervolg naar Sri Lanka, 30 Maart mijn voetjes neerzet op Australië, En eindig met vanaf 27 Juni nog een maandje te trekken in Amerika. Mijn geplande thuiskomst is op 4 Augustus om 12uur.

Actief sinds 14 Okt. 2013
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 7948

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2013 - 04 Augustus 2014

Het gaat eindelijk beginnnen!

Landen bezocht: